برنامه نویسی فورترن

زبان فرترن (Fortran)

همین الان برای ثبت سفارش برنامه نویسی خودت و یا مشاوره رایگان از کارشناسان ما تماس بگیر!

09128902475

زبان برنامه نویسی فرترن

فرترن یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی سطح بالاست که توجه بسیار زیادی از مهندسان و برنامه نویسان را به خود جلب کرده است. از شاخصه های اساسی این زبان، سادگی برنامه نویسی با آن و امکان برنامه نویسی شی گرا در آن است. زبان برنامه نویسی فرترن از قدیمی ترین زبان ها و از پیشگامان زبان های سطح بالاست؛ بطوری که می توان زبان هایی مثل BASIC را با آن نوشت.
در این مقاله از مجله سافت ان جی سعی داریم بدانیم زبان برنامه نویسی فرترن چیست و چه مزایایی دارد و برای چه کسانی مناسب است؛ با سافت ان جی همراه باشید.

برنامه نویسی فورترن

فرترن چیست؟ هرآنچه که باید از زبانی که نیم قرن از عمرش می گذرد بدانید!

فرترن (FORTRAN) مخفف عبارت Formula Translation اولین زبان برنامه نویسی سطح بالا است که توسط جان بکوس در شرکت IBM در سال 1954 ابداع شد؛ این زبان در سال 1957 به صورت تجاری روانه بازار شد. فرترن یک زبان ساده و محاسباتی می باشد که بسیاری از پروژه های فنی و مهندسی با استفاده از این زبان نوشته و اجرا شده اند. زبان برنامه نویسی فرترن با قدمتی بیش از نیم قرن به عنوان قدیمی ترین زبان برنامه نویسی سطح بالا چند دهه به عنوان پرکاربردترین زبان در زمینه های فیزیک و اقتصادسنجی به شمار می رود. در نرم افزار فرترن امکان تبدیل فرمول های برنامه ها به کدهای رایانه ای است.

کاربرد زبان برنامه نویس فرترن چیست؟ چه کسانی از آن استفاده می کنند؟

زبان برنامه نویسی فرترن به عنوان اساس و پایه ی برنامه و اپلیکیشن های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است. فرترن دارای مزیت های فراوان زیادی است به گونه ای که کدهای اجرایی را در اکثر نرم افزار ها با این زبان می نویسند. یکی از مزیت های آن تعریف متغیر در این زبان می باشد. در زبان فرترن برخلاف زبان های برنامه نویسی دیگر مثل پاسکال و سی به تعریف متغیرها نیازی نمی باشد. زبان برنامه نویسی فرترن در عین سادگی از قدرت و سرعت بالایی برخوردار می باشد. این زبان دارای قابلیت شی گرایی است. لذا برای کسانی که با روش های عددی، محاسباتی و کدهای کنترلی سروکار دارند و سرعت اجرای برنامه ی خود از دغدغه ی آن هاست بهترین گزینه استفاده از زبان فرترن است. مهندسان و برنامه نویسانی که از نرم افزارهای Ansys، Openfoam و … استفاده می کنند و کسانی که با توابع ریاضی و عددی و کنترلی برای ربات یا دیگر موارد سروکار دارند باید فرترن را یاد بگیرند و آن را به کار گیرند.
برای سفارش برنامه نویسی با فرترن به سایت سافت ان جی مراجعه کنید.

مزایای زبان برنامه نویسی فرترن

همانگونه که اشاره کردیم زبان فرترن دارای مزایای زیادی است. مجله سافت ان جی مزایای زبان فرترن را به دسته های زیر تقسیم بندی کرده است:

• سرعت بالا در کامپایل کدهای محاسباتی
• یادگیری بسیار آسان
• زبان شی گرا
• قابلیت انتقال از یک سیستم به سیستم دیگر
• قابلیت کنترل تخصیص ذخیره سازی
• شیوه های مختلف بیان توابع ریاضی
• زبان برنامه نویسی مفسری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *