برنامه نویسی دلفی

زبان دلفی (Delphi)

همین الان برای ثبت سفارش برنامه نویسی خودت و یا مشاوره رایگان از کارشناسان ما تماس بگیر!

09128902475

زبان دلفی (Delphi)

دلفی یا ویژول پاسکال که محیطی برای توسعه پاسکال است زبان برنامه نویسی شی گرا می باشد که در بسیاری از برنامه های رومیزی و پایگاه داده های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت بهتر زبانی است که با استفاده از آن می توان در محیط های گرافیکی برای انواع گوناگونی از پلتفرم ها از جمله IOS، اندروید، ویندوز و بسیاری از موارد دیگر نرم افزار ساخت.
در این مقاله از مجله سافت ان جی سعی داریم شما را با زبان برنامه نویسی دلفی و مزایا و کاربردهای آن آشنا کنیم؛ با سافت ان جی همراه باشید.

برنامه نویسی دلفی

دلفی چیست؟ معرفی زبان دلفی

زبان برنامه نویسی دلفی (Delphi) از اولین محیط های توسعه و تولید برنامه های کاربردی برمبنای RAD است که توسط شرکت بورلند در سال 1995 ساخته شد و بعد ها توسط شخصی به نام امبارکادرو خریداری شد. این زبان شی گرا که در اوایل سال های انتشار خود برای طراحی های سیستم عامل ویندوز به کار می رفت با رشد چشمگیری که داشت امروزه برای تولید نرم افزار های تحت سیستم عامل اندروید، IOS و لینوکس استفاده می شود. زبان برنامه نویسی دلفی یکی از ابزارهای چند منظوره شناخته می شود که در طراحی انواع پروژه ها مانند وب نیز به کار می رود. کامپایلر دلفی تلفیقی از طراحی کامپایلر پاسکال و معماری بهبود یافته کامپایلرهای 32 بیتی می باشد که توانسته زبان دلفی را مانند زبان پاسکال از استواری، سرعت کامپایل زیاد و ظرافت و زیبایی برخوردار کند.
زبان برنامه نویسی دلفی کامپایلری مبتنی و بر پایه .Net دارد که در سال 2008 میلادی انتشار یافت؛ این زبان مشتق شده ی زبان های برنامه نویسی پاسکال و سی شارپ می باشد.
برای سفارش پروژه ی خود با زبان برنامه نویسی دلفی به سایت سافت ان جی مراجعه کنید.

مزایای زبان برنامه نویسی دلفی

زبان برنامه نویسی دلفی برخلاف زبان پاسکال برای اهداف تحصیلی طراحی نشده است. مجله سافت ان جی مزایای زبان برنامه نویسی سطح بالای دلفی را به دسته های زیر تقسیم بندی کرده است:

• یادگیری آسان
• زبان برنامه نویسی چند ارثی
• پشتیبانی از انواع مختلف اطلاعات
• زبان برنامه نویسی شی گرا
• برخورداری از مدیریت حافظه پیشرفته
• قابلیت پیشرفته سازی و توسعه بخاطر مبتنی بر IDE
• قابلیت انتقال
• بهینه سازی سریع و ساده
• ارتباط با رابط های گرافیکی مانند VCL

معایب زبان برنامه نویسی دلفی

مسلما هر زبان برنامه نویسی در کنار مزایایی که دارد، دارای عیب و ایراداتی است. هر نسخه از نسخه های بعدی زبان دلفی سعی در این دارد که با نسخه قبلی سازگاری داشته باشد. این به کاربران این امکان را می دهد که کدهای ارث برده شده ای بسازند بدون اینکه در توابع و و روابط مشکلی رخ دهد. اما برخی ارتقا دهدنگان و توسعه دهندگان بر این عقیده دارند که توجه به نسخه قبلی و سازگاری با آنها از تحول در دلفی جلوگیری می کند و باعث کهنگی و از رده خارج شدن تصمیم های طراحی در کتابخانه های استاندارد کلاس شود. هم چنین زبان برنامه نویسی دلفی در داخل خود ابزار گذر از پایگاه داده نیست.

2 پاسخ

    1. سلام بله، لطفا از طریق منوی سایت وارد فروشگاه سافت انجی شوید و در بخش فیلتر های سمت راست صفحه، فیلتر زبان دلفی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *